Zimowe buteleczki zapachowe

Zimowe buteleczki zapachowe

 

 

Dzisiaj chciałabym zaprosić Was do świata zapachów – ale nie tylko. Trochę poczytamy globalnie, pobawimy się w zgadywanki…

Jak przygotowałam nasze buteleczki zapachowe?

W sklepie Flying Tiger za parę złotych kupiłam takie malutkie szklane buteleczki z korkiem.

buteleczki zpachowe

 

 

Muszę Wam powiedzieć, że jak tylko je zobaczyłam to pierwsze co przyszło mi do głowy – buteleczki zapachowe.

Na początek, aby nie przytłaczać Milenki przygotowałam tylko 4 buteleczki.

Znalazły się w nich skórka z pomarańczy, skórka z cytryny, goździki i ziele angielskie.

buteleczki zpachowe

 

Buteleczki które pewnie spotkaliście na różnych blogach mają nasączone waciki i dziecko nie widzi co jest w środku.

Ja postanowiłam działać trochę inaczej.

Milenka widzi co jest w środku i może zapoznać się z zapachem – tutaj działa wiele bodźców – węch, wzrok i dotyk.

Dlaczego zimowe buteleczki zapachowe?

Wybrałam takie zapachy które kojarzą mi się z zimą 🙂

W kolejnym kroku naszych zimowych zapachów dodam imbir, pierniczki, choinkę… Powoli i sukcesywnie będę dodawała po jednym zapachu do tych które Milcia ma już opanowane.

Dziś pokażę Wam, jak ćwiczę z Milenką krok po kroku.

Tak prezentuje się nasza taca do ćwiczeń zapachowych:

buteleczki zpachowe

 

 

W pierwszym kroku Milenka wącha zawartość buteleczek i na podstawie wzroku oraz zapachu uczy się dobierać poprawne atrybuty.

W drugim kroku proponuję, że zawiążę jej oczy i bawimy się w zgadywanki. Daję do powąchania jedną butelkę, odwiązuję apaszkę z oczy i proszę by wskazała jaki to był zapach.

buteleczki zpachowe

 

 

W kolejnym kroku uczymy się czytać globalnie. Piszę na kartce nazwę, czytam ją na głos.

buteleczki zpachowe

 

 

 

Milenka kładzie dany atrybut (w tym przypadku cytrynę oraz buteleczkę z cytryną na kartce).

buteleczki zpachowe

 

 

I idziemy oczko wyżej – gdy zapoznała się z globalnym wyglądem wszystkich czterech zapachów, dobiera konkret do etykiety:

buteleczki zpachowe

 

 

Kolejny pozom trudności to dobranie etykiety do konkretu po wcześniejszym odgadnięciu zapachu z zawiązanymi oczami:

buteleczki zpachowe

 

 

I znów trochę trudniej: rozkładam etykiety, Milenka z zawiązanymi oczami wącha buteleczki. Jeśli nie wie – może obejrzeć zawartość. Następnie układa buteleczkę przy właściwej etykiecie.

buteleczki zpachowe

 

Serdecznie Was zachęcam do zabawy zapachami 😀 Ja do naszych ćwiczeń dołączę również memo zapachowe 🙂


Chcesz pomóc swojemu dziecku i wspierać rozwój jego mowy oraz naukę czytania?

Mam dla Ciebie ćwiczenia ogólnorozwojowe które Ci to ułatwią!

Zobacz moje zeszyty ćwiczeń “Radośnie rosnę i myślę” dzięki którym Twoje dziecko będzie ćwiczyło umiejętność logicznego myślenia, kategoryzacje, analizę i syntezę wzrokową oraz inne umiejętności, tak niezbędne do prawidłowego rozwoju mowy i wdrażające je do nauki czytania i pisania.



Szukasz innowacyjnej formy wspomagania rozwoju mowy dzieci?

Zobacz pomoce z serii „Kreatywne Wspieranie Mowy” – atrakcyjne dla dzieci, dobrane merytorycznie do ich potrzeb, o nowatorskiej i profesjonalnej grafice oraz perfekcyjnej jakości wykonania.




Masz ochotę pobrać darmowe materiały edukacyjne dla dziecka?


Zapisz się na mój bezpłatny* newsletter i pobierz „IDZIEMY NA RYBY!” – darmowy zestaw edukacyjny do zabaw z dzieckiem!

ZAPISUJĘ SIĘ NA NEWSLETTER:



*Zapisując się do newslettera, wyrażasz zgodę na przesyłanie Ci informacji o nowościach, promocjach, produktach i usługach KreatywneWrota.pl Zgodę będziesz mogła w każdej chwili wycofać, a szczegóły związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych znajdziesz w naszej polityce prywatności.



 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *