Terapia inspirowana naturą

Terapia inspirowana naturą

Terapia inspirowana naturą? Nic bardziej prostego!

Po pierwsze nie potrzebujecie do tego żadnych specjalnych pomocy – czerpiecie ze świata wokół siebie. Po drugie – możecie ćwiczyć gdziekolwiek!

Na kocu nad jeziorem czy na plaży, podczas górskiej wędrówki i krótkiej przerwy na tak zwany „popas” – czyli picie, jedzenie 😉 Na osiedlowym placu zabaw, w parku, na spacerze.

Dziś chciałabym Wam pokazać parę pomysłów, które na pewno część z Was zna, ale może znajdzie się ktoś kto jeszcze tak z dzieckiem się nie pracował? Bo przecież terapię można przeprowadzić wszędzie, czerpiąc z materiałów pod ręką i w taki sposób, że dziecko nie będzie wiedziało, że oto właśnie przeprowadzamy ćwiczenia terapeutyczne – bo dla niego to wspaniała zabawa.

Jaka to cyfra?

Z kamieni układamy cyfrę. Dziecko mówi na głos jaka to cyfra i dokłada tyle elementów ile wskazuje cyfra

Jaka to cyfra

Gdzie jest najwięcej/najmniej?

Łapiemy co tam mamy pod ręką, układamy w parę zbiorów i gotowe. Zadaniem dziecka jest przeliczyć ilość elementów w zbiorze i określić w którym zbiorze jest najwięcej/najmniej elementów.

Gdzie jest najwięcej

Kontynuowanie i uzupełnianie sekwencji

I znów – łapiemy co tam mamy wokół siebie pod ręką i układamy sekwencję. Ilość elementów dostosowujemy do możliwości dziecka. My mamy: kamień, kamień, szyszka, liść…

Kontynuowanie sekwencji

Uzupełnianie sekwencji czyli klasyczne: czego brakuje?

uzupełnianie sekwencji

Układanki lewopółkulowe

Prosto, łatwo i przyjemnie – oczywiście pamiętając o odpowiedniej kolejności (rzędami od lewej to prawej).

układanki lewopółkulowe

Zgadnij co mam na myśli?

Rodzic wymyśla zwierzątko i układa na szybko do niego rymowankę. Prostota i częstochowskie rymy mile widziane 😉

Z kwiatka na kwiatek lata po łące,

Kiedy tylko obudzi się słońce.

Lekki, piękny, kolorowy,

Czułki ma na czubku głowy.

Jak widzicie moje rymy nie powalają 😉 Po wysłuchaniu rymowanki dziecko układa to, co rodzic miał na myśli. I teraz kolej dziecka: dziecko wymyśla, rodzic zgaduje i układa.

Możecie także bawić się w różnego typu kategoryzacje, wykluczać ze zbioru – możliwości są nieograniczone… a to tylko parę patyków, kamieni, szyszek i liści 🙂

A Wy jakie macie pomysły na tego typu zajęcia terapeutyczne?

Podzielcie się ze mną w komentarzach.

Pozdrawiam Was!

Zapisz


Chcesz pomóc swojemu dziecku i wspierać rozwój jego mowy oraz naukę czytania?

Mam dla Ciebie ćwiczenia ogólnorozwojowe które Ci to ułatwią!

Zobacz moje zeszyty ćwiczeń “Radośnie rosnę i myślę” dzięki którym Twoje dziecko będzie ćwiczyło umiejętność logicznego myślenia, kategoryzacje, analizę i syntezę wzrokową oraz inne umiejętności, tak niezbędne do prawidłowego rozwoju mowy i wdrażające je do nauki czytania i pisania.



Szukasz innowacyjnej formy wspomagania rozwoju mowy dzieci?

Zobacz pomoce z serii „Kreatywne Wspieranie Mowy” – atrakcyjne dla dzieci, dobrane merytorycznie do ich potrzeb, o nowatorskiej i profesjonalnej grafice oraz perfekcyjnej jakości wykonania.




Masz ochotę pobrać darmowe materiały edukacyjne dla dziecka?


Zapisz się na mój bezpłatny* newsletter i pobierz „IDZIEMY NA RYBY!” – darmowy zestaw edukacyjny do zabaw z dzieckiem!

ZAPISUJĘ SIĘ NA NEWSLETTER:



*Zapisując się do newslettera, wyrażasz zgodę na przesyłanie Ci informacji o nowościach, promocjach, produktach i usługach KreatywneWrota.pl Zgodę będziesz mogła w każdej chwili wycofać, a szczegóły związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych znajdziesz w naszej polityce prywatności.



 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *