Teatrzyk „Merida Waleczna”
Będziemy się dziś bawić w teatrzyk. W teatrzyku będziemy wystawiać bajkę „Merida Waleczna”. Oglądaliście ją? Cudowna! Milenka nie oglądała i pewnie jeszcze długo jej nie obejrzy, co zupełnie nam nie przeszkadza w zabawie z Meridą.
Przygotowałam córce Meridę, konia, tarczę strzelecką oraz trzech braci Meridy – podobnych do siebie jak dwie krople wody. Wycięłam postacie, zalaminowałam i przykleiłam z tyłu na taśmę samoprzylepną patyczki od szaszłyków.
Teatrzyk prawie gotowy – jeszcze scena!
Rozcięłam na pół wytłoczkę do jajek, wykleiłam w środku resztkami plasteliny które wykopałam w pokoju chłopaków i gotowe!
Teatrzyk jak malowanie! Jak się będziemy bawić? Oczywiście wzmacniając samogłoski – bo jakby inaczej? 😉
Ustawiamy 3 tarcze strzeleckie:
Jako pierwsza jest tarcza U. Musimy poszukać dzielnej Meridy U.
Merida U musi odszukać swojego konika U. Wsiada na konia i galopuje do tarczy U oddać strzał.
Merida Waleczna ma 3 braci, wszyscy są do siebie podobni jak dwie krople wody.
Pomóż Meridzie O znaleźć wszystkich swoich trzech braci.
Merida O, zawołała swoich braci. Jednak to chyba nie są jej bracia O? Przeczytaj jak mają na imię chłopcy którzy przybiegli na wołanie Meridy?
Cały zestaw: Meridę, koniki, tarcze oraz braci możecie kupić w moim sklepie tutaj: Merida Waleczna – Samogłoski.
Wszystkie samogłoski są napisane czcionką bezszeryfową. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy dlaczego czcionka bezszeryfowa jest tak ważna. Przyjęło jako pewnik: bo Jagoda Cieszyńska tak powiedziała i kropka – tak ma być. Część z Was, wgłębionych w tajniki czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną Jagody Cieszyńskiej wie dlaczego. Druga część po prostu przyjęła to na wiarę, że tak musi być – i nie zastanawiała się dlaczego?
Dziś chciałabym za Jagodą Cieszyńską w paru słowach wyjaśnić: dlaczego czcionka bezszeryfowa????
Dlatego, że czcionki szeryfowe powodują fiksację wzroku na elementach liter, które nakładają się dziecku na siebie, „pływają”. Zarówno u dzieci zdrowych jak i z niskim poziomem percepcji wzrokowej. Właśnie dlatego używamy czcionki bezszeryfowej – chcemy dzieciom ułatwić naukę czytania, a nie utrudnić.
To samo ma się do justowania tekstu. W metodzie Jagody Cieszyńskiej nie justujemy. Dlaczego?
Teksty wyjustowane mają nieregularne odległości między wyrazami, więc dzieci z zaburzeniem funkcji linearnych mają problemy z płynnym przechodzeniem od jednego do drugiego słowa.
Pozdrawiam Was gorąco!
Chcesz pomóc swojemu dziecku i wspierać rozwój jego mowy oraz naukę czytania?
Mam dla Ciebie ćwiczenia ogólnorozwojowe które Ci to ułatwią!
Zobacz moje zeszyty ćwiczeń “Radośnie rosnę i myślę” dzięki którym Twoje dziecko będzie ćwiczyło umiejętność logicznego myślenia, kategoryzacje, analizę i syntezę wzrokową oraz inne umiejętności, tak niezbędne do prawidłowego rozwoju mowy i wdrażające je do nauki czytania i pisania.
Szukasz innowacyjnej formy wspomagania rozwoju mowy dzieci?
Zobacz pomoce z serii „Kreatywne Wspieranie Mowy” – atrakcyjne dla dzieci, dobrane merytorycznie do ich potrzeb, o nowatorskiej i profesjonalnej grafice oraz perfekcyjnej jakości wykonania.
Masz ochotę pobrać darmowe materiały edukacyjne dla dziecka?
Zapisz się na mój bezpłatny* newsletter i pobierz „IDZIEMY NA RYBY!” – darmowy zestaw edukacyjny do zabaw z dzieckiem!
ZAPISUJĘ SIĘ NA NEWSLETTER:
*Zapisując się do newslettera, wyrażasz zgodę na przesyłanie Ci informacji o nowościach, promocjach, produktach i usługach KreatywneWrota.pl Zgodę będziesz mogła w każdej chwili wycofać, a szczegóły związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych znajdziesz w naszej polityce prywatności.
ćwiczę z KreatywneWrota.pl ćwiczenia prawopółkulowe nauka czytania wzrokowe obrazy samogłosek zabawy logopedyczne
4 komentarze
Super!!!
Dziękuję bardzo 🙂
Wspaniałe i kreatywne rozwiązanie! Świetnym materiałem jest też pakiet z samogłoskami (pająk i pajęczyna, etc.), przed chwilą go wydrukowałam żywiąc cichutką nadzieję, że pojawi się jego kontynuacja z sylabami otwartymi. Rewelacja!
Dziękuję bardzo 🙂
Mysle ze kolejny pakiecik z sylabami się pojawi za jakiś czas 😉