Polecane książki terapeutyczne i Montessori dla rodziców

Polecane książki terapeutyczne i Montessori dla rodziców


Warsztaty Kreatywno – Terapeutyczne to cykl spotkań które prowadzę w mediach społecznościowych z Czytelnikami mojego bloga, które umieszczam później również tutaj – na blogu.

Podczas warsztatów pokazuję i uczę w jaki sposób prowadzić terapię dzieci z problemami w nabywaniu mowy. Pokazuję różnorodne ćwiczenia, uczę jak wykonywać ćwiczenia i polecam różnorodne pomoce logopedyczne.

Warsztaty „Polecane książki terapeutyczne i Montessori dla rodziców” przeprowadziłam 16 marca 2018:

Często polecam Wam różnorodne książki dla dzieci, dzisiaj chciałabym Wam pokazać moje ulubione książki terapeutyczne i Montessori dla rodziców.


Książki terapeutyczne

1. Jagoda Cieszyńska, Marta Korendo – Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia. Wydana przez Wydawnictwo Edukacyjne.

Książka jest skierowana to terapeutów wczesnej interwencji, logopedów, pedagogów, nauczycieli przedszkolnych, rodziców i opiekunów dzieci zdrowych oraz z różnymi zaburzeniami rozwojowymi. A także do studentów pedagogiki, pedagogiki specjalnej, logopedii, polonistyki z logopedią, wychowania przedszkolnego i nauczania wczesnoszkolnego.

Autorki w bardzo przystępny sposób opisują wszystkie etapy rozwoju dzieci począwszy od pierwszego miesiąca życia dziecka aż do końca szóstego roku: motorykę, spostrzeganie słuchowe i wzrokowe, mowę, zabawę oraz rozwój społeczny.

Książka zawiera wiele przykładów ćwiczeń stymulujących dostosowanych do każdego etapu rozwoju dziecka, a także rozdział poświęcony wczesnej nauce czytania.

Publikacja ta to kompendium wiedzy z psychologii rozwojowej.

ksiazki

2. Jagoda Cieszyńska – Metoda krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci. Wydana przez CMK.

Książka skierowana do logopedów, terapeutów, psychologów, pedagogów, rodziców i opiekunów wszystkich dzieci z problemami rozwoju funkcji poznawczych.

W pierwszej części tej publikacji scharakteryzowany został rozwój dzieci od urodzenia do 6 roku życia, a także 3 różne koncepcje terapeutyczne wynikające z przyjętej filozofii człowieka.

W części drugiej autorka opisała metody diagnozowania funkcji poznawczych oraz różne zaburzenia rozwoju dzieci.

Ostatnia część książki to omówienie 17 elementów Metody Krakowskiej, uwzględniające podstawy naukowe i rozwiązania praktyczne.

Duża liczba ćwiczeń oraz scharakteryzowane sylwetki dzieci w znacznym stopniu ułatwiają zrozumienie zasad diagnozowania i prowadzenia stymulacji rozwojowej Metodą Krakowską.

ksiazki

3. Anna Paluch, Elżbieta Drewniak-Wołosz – Dziecko afatyczne w szkole i przedszkolu. Wydawnictwo Komlogo

Publikacja ta jest wynikiem pracy zespołu osób zajmujących się problematyką dzieci afatycznych od wielu lat.

Za niezwykle ważne należy uznać wskazówki adresowane nie tylko przez specjalistów, ale i rodziców dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji.

ksiazki

4. Regina Panaś – Baw się z nami sylabami. Wydawnictwo Edukacyjne

Jest to pomoc dla nauczycieli, logopedów i rodziców zainteresowanych wspomaganiem rozwojem mowy dzieci w wieku przedszkolnym.

Książka w bardzo przystępny sposób przedstawia ćwiczenia z zakresu szeroko pojętej profilaktyki logopedycznej.

Materiał zawarty w publikacji pozwala wpływać na rozwój kompetencji językowej dzieci w wieku przedszkolnym: zasób słownika czynnego i biernego, logiczną i spójną formę wypowiadania się zgodnie z podstawowymi normami składniowymi i fleksyjnymi oraz wyraźną, czystą artykulację.

Wszystkie te umiejętności łatwiej jest kształtować, opierając się na Symultaniczno – Sekwencyjnej Nauce Czytania, dostosowanej do możliwości neurobiologicznych dzieci w wieku przedszkolnym.

5. Klaudia Piotrowska-Madej, Agnieszka Żychowicz – Smart Hand Model. Diagnoza i terapia ręki u dzieci. Wydawnictwo Harmonia.

Książka ta jest skierowana do terapeutów zajęciowych, nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pedagogów specjalnych, fizjoterapeutów, terapeutów SI, a także do rodziców dzieci z trudnościami w zakresie motoryki małej.

Pierwsza część publikacji prezentuje założenia teoretyczne prowadzenia terapii ręki łączące podejście i wiedzę pedagogiczną oraz fizjoterapeutyczną.

Druga część zawiera opis stworzonego modelu, a także bogato ilustrowane zestawy ćwiczeń m.in. z zakresu stabilizacji posturalnej, percepcji czuciowej i wzrokowej oraz manipulacji.

Ostatnią część książki stanowią karty diagnostyczne oraz karty ćwiczeń do wykorzystania podczas prowadzenia terapii.



Pedagogika Montessori

1. Delphine Gilles Cotte – Metoda Montessori w domu. Wydawnictwo RM

To książka prezentująca 80 zabaw edukacyjnych wykorzystujących zalety pedagogiki Montessori. Zabawy są tak skonstruowane, że można je realizować z dzieckiem w domu, używając do tego pomocy które sami przygotujecie.

2. Charlotte Poussin – Metoda Montessori, naucz mnie robić to samodzielnie. Wydawnictwo RM

W książce tej znajdziecie jasny wykład założeń pedagogiki Montessori, wskazówki jak stosować ją w praktyce oraz 20 rozwijających zabaw edukacyjnych dla dzieci w różnym wieku.

3. Maria Montessori – Domy dziecięce. Wydawnictwo Akademickie „Żak”

Jest to prezentowana praca Marii Montessori „Le Case dei Bambini”. Oparta na wydaniu Henryka Lindenfelda z 1913 roku.

Książka zachowuje formę tłumaczenia z początku XX w. W pracy zmieniono jedynie przestarzała pisownię, uznawaną już za niepoprawną, oraz uaktualniono niektóre wyrazy. Dzięki tym drobnym poprawkom książka zyskała na czytelności, a nie straciła nic ze swojego ducha.

4. Małgorzata Miksza – Zrozumieć Montessori. Wydawnictwo Impuls.

Książka ta ma celu wyjaśnienie czytelnikowi przesłania pedagogicznego Marii Montessori. Treść tej książki nie wyczerpuje w całości zagadnień dotyczących pedagogiki Montessori – jest celem podstawowym jest ukazanie sensu wychowania jaki nadała mu autorka.

5. Sabina Guz – Edukacja w systemie Marii Montessori. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.

Książka adresowana jest do nauczycieli edukacji przedszkolnej wczesnoszkolnej, nauczycieli matematyki w starszych klasach szkoły podstawowej, pedagogów specjalnych, rodziców zaangażowanych w domową edukację swoich dzieci, pedagogów kształcących i doskonalących wiedzę.

W książce przedstawiono teoretyczne podstawy pracy nauczycieli w systemie Montessori oraz oryginalne materiały dydaktyczne z obszaru kształcenia zmysłów i edukacji matematycznej, opracowane przez twórczynię tej metody, jej współpracowników i następców.


Tutaj znajdziecie zapis LIVE który prowadziłam na Facebook, zapraszam:



Chcesz pomóc swojemu dziecku i wspierać rozwój jego mowy oraz naukę czytania?

Mam dla Ciebie ćwiczenia ogólnorozwojowe które Ci to ułatwią!

Zobacz moje zeszyty ćwiczeń “Radośnie rosnę i myślę” dzięki którym Twoje dziecko będzie ćwiczyło umiejętność logicznego myślenia, kategoryzacje, analizę i syntezę wzrokową oraz inne umiejętności, tak niezbędne do prawidłowego rozwoju mowy i wdrażające je do nauki czytania i pisania.



Szukasz innowacyjnej formy wspomagania rozwoju mowy dzieci?

Zobacz pomoce z serii „Kreatywne Wspieranie Mowy” – atrakcyjne dla dzieci, dobrane merytorycznie do ich potrzeb, o nowatorskiej i profesjonalnej grafice oraz perfekcyjnej jakości wykonania.




Masz ochotę pobrać darmowe materiały edukacyjne dla dziecka?


Zapisz się na mój bezpłatny* newsletter i pobierz „IDZIEMY NA RYBY!” – darmowy zestaw edukacyjny do zabaw z dzieckiem!

ZAPISUJĘ SIĘ NA NEWSLETTER:



*Zapisując się do newslettera, wyrażasz zgodę na przesyłanie Ci informacji o nowościach, promocjach, produktach i usługach KreatywneWrota.pl Zgodę będziesz mogła w każdej chwili wycofać, a szczegóły związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych znajdziesz w naszej polityce prywatności.



 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *