Nakrywamy do stołu

Nakrywamy do stołu

Już od dawna wdrażamy córkę do odpowiedniego zachowania przy stole i odpowiedniego używania sztućców. Do przedszkola poszła z elementarną wiedzą, że zupę jemy łyżką a drugie danie nożem i widelcem. Jakież było moje zdziwienie, gdy po paru dniach przedszkola zaczęła makaron z zupy wyjadać rękami… Znów musieliśmy wrócić do pracy u podstaw i tłumaczyć, że zupki nie jemy rękami tylko łyżką. W chwili obecnej powróciliśmy do dobrych zwyczajów używania sztućców i mam nadzieje, że dzieci od których podpatrzyła jedzenie rękami także już używają sztućców 😉

Milenka świetnie radzi sobie sztućcami a ostatnio zaczęła coraz więcej pomagać mi w pracach kuchennych. Dziś nawet przyszykowała śniadanie dla taty 🙂

IMG_2810

O ile z samodzielnym jedzeniem sztućcami radzi sobie dobrze, potrafi posmarować chleb masłem, położyć na nim wędlinę czy ser, zanieść talerze i sztućce do stołu – tak sposób jej nakrywania do stołu jest iście przypadkowy 😉 Jedna osoba otrzymuje 3 łyżki i nóż, a inna dwa widelce 😉 I tak postanowiłam wdrożyć jej zasady – co gdzie kładziemy i że każdy otrzymuje tylko jeden widelec, nóż i łyżkę. Wszyscy wiemy, że samo gadanie na sucho nic nie daje, pokazywanie podczas nakrywania to czasem za mało – dlatego stworzyłam jej małą pomoc – bawimy się w nakrywanie do stołu dla misia i trenujemy rozkładanie sztućców.

Przygotowałam szablon, wydrukowałam, zalaminowałam aby dłużej nam służyło i przystąpiłyśmy do zabawy:

IMG_2835

Mamy serwetkę, sztućce, filiżankę, talerzyk i miseczkę. I układamy na planszy:

IMG_2839

IMG_2841

Pozdrawiam!


Chcesz pomóc swojemu dziecku i wspierać rozwój jego mowy oraz naukę czytania?

Mam dla Ciebie ćwiczenia ogólnorozwojowe które Ci to ułatwią!

Zobacz moje zeszyty ćwiczeń “Radośnie rosnę i myślę” dzięki którym Twoje dziecko będzie ćwiczyło umiejętność logicznego myślenia, kategoryzacje, analizę i syntezę wzrokową oraz inne umiejętności, tak niezbędne do prawidłowego rozwoju mowy i wdrażające je do nauki czytania i pisania.



Szukasz innowacyjnej formy wspomagania rozwoju mowy dzieci?

Zobacz pomoce z serii „Kreatywne Wspieranie Mowy” – atrakcyjne dla dzieci, dobrane merytorycznie do ich potrzeb, o nowatorskiej i profesjonalnej grafice oraz perfekcyjnej jakości wykonania.




Masz ochotę pobrać darmowe materiały edukacyjne dla dziecka?


Zapisz się na mój bezpłatny* newsletter i pobierz „IDZIEMY NA RYBY!” – darmowy zestaw edukacyjny do zabaw z dzieckiem!

ZAPISUJĘ SIĘ NA NEWSLETTER:



*Zapisując się do newslettera, wyrażasz zgodę na przesyłanie Ci informacji o nowościach, promocjach, produktach i usługach KreatywneWrota.pl Zgodę będziesz mogła w każdej chwili wycofać, a szczegóły związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych znajdziesz w naszej polityce prywatności.



 

6 komentarzy

  1. AK pisze:

    Extra ;D też zacznę się tak bawić z synkiem. Super pomysł ! Pozwolimy sobie wydrukować plansze:)

    • Marzena pisze:

      Super, bawcie się dobrze 🙂

  2. Marta pisze:

    Świetny pomysł! Ja też pozwolę sobie wykorzystać. Mam na terapii dziewczynkę która nie potrafi zachować sie przy stole i sama matka powiedziała ze dla niej wazne jest, aby mała nauczyła sie jeść i nie rzucala pokarmem po calej kuchni.
    Pozdrawiam 🙂

    • Marzena pisze:

      trzymam kciuki żeby szybko się udało przekonać małą pacjentkę, że sztućcami je się po prostu wygodniej niż rączkami. No i mam nadzieje ze chetnie bedzie układała sztućce na planszy 🙂 Dobrej zabawy!

  3. Ola pisze:

    Bardzo fajne pomoce przygotowujesz z paru już skorzystałam i syn bardzo je lubi. Pomysł z nakryciem super ale jak już uczyć to poprawnie 😉 nóż powinien być odwrócony ostrzem w stronę talerza może dało by się poprawić szablon ?

    • Marzena pisze:

      Tak, wiem, zauwazyłam błąd już po wydrukowaniu.
      Jeśli znajdę chwilę czasu – to go poprawię. 😀

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *