Matematyka z pingwinkami

Matematyka z pingwinkami

Moja doba z 24 godzin co艣 ostatnio si臋 bardzo kurczy 馃檨 Dzisiaj wi臋c bardzo szybki wpis z du偶a ilo艣ci膮 zdj臋膰 – o naszej najnowszej pomocy: „Pingwinki na lodzie”. Jest to jeden z fajniejszych zestaw贸w do 膰wicze艅 matematycznych na konkretach z jakim si臋 zetkn臋艂am – 艂膮czy zabaw臋 z nabywaniem wielu umiej臋tno艣ci matematycznych.

Pingwinki rozwijaj膮 umiej臋tno艣膰 przeliczania, kategoryzowania, rozwi膮zywania dzia艂a艅 arytmetycznych, szacowania oraz podstawowe umiej臋tno艣ci wykonywania oblicze艅.

Jak bawimy si臋 z pingwinkami?

– Kategoryzujemy ze wzgl臋du na kolor

– Uk艂adamy sekwencje

– Uzupe艂niamy sekwencje

– Gramy w 鈥濩o brakuje?鈥 Uk艂adam r贸偶nokolorowe pingwinki na podstawce, Milenka chwil臋 si臋 przygl膮da i zamyka oczy. Zdejmuj臋 jednego pingwinka 鈥 jej zadaniem jest odgadn膮膰 kt贸rego brakuje.

– Gramy tak偶e w zmienion膮 wersj臋 powy偶ej opisanej gdy, czyli: 鈥濩o zmieni艂o miejsce?鈥 – zasady takie same jak w „Co brakuje?”, ale dla odmiany zamieniam miejscami 2 pingwinki, a jej zadaniem jest odgadn膮膰 kt贸re pingwiny zamieni艂y si臋 miejscami.

– Przeliczamy 鈥 uk艂adam na podstawce pingwinki, Milena przelicza i dok艂ada etykiet臋 z w艂a艣ciw膮 cyfr膮.

– Lub na odwr贸t – uk艂adam etykiet臋 z cyfr膮 a Milena uk艂ada odpowiedni膮 ilo艣膰 pingwink贸w.

– Rozwi膮zujemy proste dzia艂ania arytmetyczne – na lodzie siedzia艂y 2 偶贸艂te pingwiny. Przysz艂y do nich 4 czerwone pingwiny. Ile razem pingwin贸w jest na lodzie?

– Rozwi膮zujemy proste dzia艂ania arytmetyczne i dok艂adamy do nich odpowiednie etykiety.

– Gramy w stos pingwin贸w. Na 艣rodku sto艂u k艂ad臋 stos pingwin贸w w r贸偶nych kolorach. Gracz kt贸ry rzuca kostk膮 odczytuje z kostki cyfr臋 (Milenka dosta艂a od brata specjaln膮 kostk臋 z cyframi) i uk艂ada na swojej podstawce tyle pingwin贸w ile wylosowa艂 na kostce. Gra ko艅czy si臋 w chwili gdy nie ma ju偶 pingwink贸w na stosie. Wygrywa ten kto ma wi臋cej pingwink贸w.

Na pingwinkach mo偶ecie wykonywa膰 bardziej z艂o偶one dzia艂ania, bowiem podstawek jest 10, a pingwink贸w 100 – mo偶ecie wi臋c 艣mia艂o uczy膰 si臋 matematyki w zakresie do 100. My na razie skupiamy si臋 tylko na dodawaniu do 10, gdy Milenka to opanuje powoli b臋dziemy rozszerza艂y zakres dodawania i wprowadzimy tak偶e odejmowanie. A kiedy艣 tak偶e mno偶enie i dzielenie w zakresie do 100.

Pozdrawiam Was serdecznie i… lec臋 realizowa膰 kolejny projekt dla Mileny, o kt贸rym ju偶 wkr贸tce 馃檪

 


Chcesz pom贸c swojemu dziecku i wspiera膰 rozw贸j jego mowy oraz nauk臋 czytania?

Mam dla Ciebie 膰wiczenia og贸lnorozwojowe kt贸re Ci to u艂atwi膮!

Zobacz moje zeszyty 膰wicze艅 鈥淩ado艣nie rosn臋 i my艣l臋鈥 dzi臋ki kt贸rym Twoje dziecko b臋dzie 膰wiczy艂o umiej臋tno艣膰 logicznego my艣lenia, kategoryzacje, analiz臋 i syntez臋 wzrokow膮 oraz inne umiej臋tno艣ci, tak niezb臋dne do prawid艂owego rozwoju mowy i wdra偶aj膮ce je do nauki czytania i pisania.



Szukasz innowacyjnej formy wspomagania rozwoju mowy dzieci?

Zobacz pomoce z serii „Kreatywne Wspieranie Mowy” – atrakcyjne dla dzieci, dobrane merytorycznie do ich potrzeb, o nowatorskiej i profesjonalnej grafice oraz perfekcyjnej jako艣ci wykonania.




Masz ochot臋 pobra膰 darmowe materia艂y edukacyjne dla dziecka?


Zapisz si臋 na m贸j bezp艂atny* newsletter i pobierz „IDZIEMY NA RYBY!” 鈥 darmowy zestaw edukacyjny do zabaw z dzieckiem!

ZAPISUJ臉 SI臉 NA NEWSLETTER:



*Zapisuj膮c si臋 do newslettera, wyra偶asz zgod臋 na przesy艂anie Ci informacji o nowo艣ciach, promocjach, produktach i us艂ugach KreatywneWrota.pl Zgod臋 b臋dziesz mog艂a w ka偶dej chwili wycofa膰, a szczeg贸艂y zwi膮zane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych znajdziesz w naszej polityce prywatno艣ci.



 

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola s膮 oznaczone *