Blue-Sky – pomoce edukacyjne i rozwojowe moim okiem
Dzisiaj chciałabym przedstawić Wam pierwszy efekt mojej współpracy z Blue-Sky pomoce edukacyjne i rozwojowe dla dzieci.
Na czym polega nasza współpraca?
Myślicie zapewne, że działa to tak jak na większości blogów, czyli ja dostaję produkt za darmo, mam go przetestować i opisać na blogu?
Nie, tak to działa na większości blogów, ale nie u mnie 😉
U mnie działa to tak, że Pan Grzegorz opracowuje jakiś materiał do terapii, który umieszcza w wersji standardowej w swoim sklepie. Jednocześnie ja dostaję tę pomoc w swoje ręce (znane z wyciskania wszystkich soków z danej pomocy 🙂 ) i moja praca polega na: przetestowaniu, udoskonaleniu, sprawdzeniu na ile różnych sposobów można daną rzecz wykorzystać. Dodaję do danej pomocy różne elementy według mojego uznania, po czym przygotowuję dla Was zestaw ćwiczeń dodatkowych, które możecie wykonać z dzieckiem.
Tak aby jedna konkretna pomoc mogła służyć przy wielu typach ćwiczeń terapeutycznych.
Dodatkowo na moim blogu będę publikować (co niniejszym czynię), po pierwsze to co udoskonaliłam w danej pomocy, abyście wiedzieli co konkretnie kupujecie. A po drugie, w kolejnych postach na blogu będę Wam pokazywała jeszcze inne możliwości pracy z daną pomocą – czyli to co robię na moim blogu do tej pory. 🙂
W ten oto sposób powstała „moja” udoskonalona układanka lewopółkulowa (etap 1 – wtyczki) autorstwa Pana Grzegorza, którą chciałabym dziś Wam pokazać.
Pokażę Wam co zmieniłam, co udoskonaliłam, co dodałam i jakie ćwiczenia dla Was przygotowałam.
Czym różni się moja wersja układanki od poprzedniej wersji?
Przede wszystkim opracowałam dla Was taki zestaw ćwiczeń, który sprawia, że jedna pomoc zrobiła się pomocą wielofunkcyjną z którą można ćwiczyć nie tylko układanki lewopółkulowe.
Może korzystać z niej rodzic, świetnie sprawdzi się w gabinetach terapeutycznych, przedszkolach…ba nawet w szkołach i szkolnych świetlicach, jako wspaniała alternatywa do kolejnego, nudnego kolorowania skserowanych kolorowanek.
Co zmieniłam w układance lewopółkulowej (etap 1 – wtyczki):
Przede wszystkim zdecydowałam się na zmianę kolorów. To w zasadzie taki mały lifting, ale zależało mi na spokojnych, stonowanych kolorach, które dodatkowo nie będą pobudzały dzieci.
Dołożyłam też parę innych drobiazgów, które spowodują, że tę konkretną układankę będziecie mogli użyć na wiele, wiele różnych sposobów, które szczegółowo dla Was opisałam.
Co otrzymujecie za tę cenę?
Drewnianą podstawkę, kuleczki oraz inne figury do podstawki, zalaminowane karty pracy z układankami, dwie grube zbindowane książki z dokładnym wyjaśnieniem jak układać układanki lewopółkulowe, pudełko z kołkami i gumkami, grubą gumkę, prostokątną drewnianą podstawkę, karty trójdzielne oraz drewniany pojemnik.
Jak ja pracuję z Milenką?
Na początek tradycyjnie z kartami trójdzielnymi. Poznajemy kolory oraz uczymy się je czytać, podczas lekcji trójstopniowej, jak ją przeprowadzam opisywałam w tym wpisie.
W mojej wersji tej układanki wszystkie podpisy na kartach trójdzielnych zostały specjalnie przygotowane pismem drukowanym – dla dzieci uczących się czytać metodą sylabową – i takie też karty otrzymacie.
Uczymy się kształtów i kategoryzujemy karty według koloru.
Uczymy się także słownego zapisu cyfr, również korzystając z załączonych kart trójdzielnych.
Kładę przed Milenką kartę z cyfrą i jej zadaniem jest włożyć do tablicy tyle kulek ile wskazuje cyfra.
Pracujemy z nimi tak jak autor miał na myśli – czyli układanki lewopółkulowe. W jednej układance otrzymujecie dwa rodzaje układanek lewopółkulowych – z kulkami:
oraz kształtami. Do obydwóch dołączone są oczywiście schematy. Myślę, że nie ma sensu rozpisywać się nad tym jak układać układanki lewopółkulowe, bo tyle razy już pisałam o pracy na nich, że wszyscy dobrze pamiętacie, że należy układać je rzędami od lewej do prawej.
Co od siebie dodałam do tej układanki?
Po pierwsze – kolory, ale o tym już wspomniałam. Po drugie przygotowałam dla Was wiele ćwiczeń rozszerzających możliwości tej układanki.
Jako pierwsze dodałam opcję układania symetrycznego. Karty te również będą do kupienia wkrótce w moim sklepie. W zestawie otrzymacie gumkę, którą należy naciągnąć na tablicę w ten sposób, a następnie rodzic z kart pracy układa wzór w ten sposób:
Zadaniem dziecka jest odwzorowanie wzoru po prawej stronie tablicy, także pracując według schematu układanek lewopółkulowych – czyli układa rząd po rzędzie od strony lewej do prawej.
Takie same układanki symetryczne wprowadziłam do klocków z kształtami:
oraz połączenia kulek i kształtów.
W zestawie znajduje się jeszcze drewniane pudełko, a w nim kołeczki i gumki. Dziecko wkłada kołeczki do tablicy i rozciąga na nich gumki. W ten sposób może tworzyć różnorodne kształty, a nawet własne obrazki.
Milenka na przykład ułożyła kwadrat korzystając z załączonej karty trójdzielnej z figurami.
Przygotowałam również dla Was specjalne karty ze wzorami do układania na tablicy geoplan i możecie dokupić je w moim sklepie – tutaj: Schematy do tablicy geoplan. A także karty ćwiczeń do rozumienia poleceń – które już wkrótce będą dostępne w moim sklepie.
Ale to nie wszystko co dodałam od siebie do tej układanki. Wymyśliłam bowiem, że skoro mamy w rękach takie piękne klocki, to grzech byłoby nie wykorzystać ich w jeszcze inny sposób 😉
Poprosiłam Pana Grzegorza aby przygotował mi drewnianą podstawkę z otworami, na której…. Będziemy układać sekwencje.
O tym jak pracować z podstawką pod sekwencje napiszę Wam w jednym z moich kolejnych postów, a także umieszczę parę innych pomysłów – między innymi zrobimy z tej układanki…grę planszową i nauczymy się kodowania 🙂
Reasumując co dodałam do układanki Pana Grzegorza:
1. Zmieniłam kolorystykę
2. Dodałam gumkę aby tablica służyła jako podstawa do układanek symetrycznych
3. Dodałam drewnianą listwę do pracy z sekwencjami
4. Dodałam do instrukcji 15 różnego rodzaju ćwiczeń innych niż układanki lewopółkulowe.
W całości zestaw prezentuje się tak (na zdjęciu niewidoczna jest jeszcze deseczka do sekwencji, ale wkrótce pokaże Wam jej zdjęcie i jak pisałam – opiszę jak z nią pracować).
Wszystkie dodatkowe karty będziecie mogli wkrótce dokupić w moim sklepie, wydrukować i zalaminować samodzielnie.
Jeśli jednak nie macie drukarki i chcielibyście dostać kompletną układankę razem z moimi kartami pracy (ćwiczenia które przygotowałam otrzymujecie opisane w instrukcji), po prostu kupujecie karty ćwiczeń i schematy u mnie, wysyłacie do Pana Grzegorza po zamówieniu i on dla Was przygotowuje wszystko razem.
W ten sposób będę opracowywała dla Was wszystkie pomoce jakie oferuje Pan Grzegorz.
Jak Wam się podoba taki typ współpracy?
Wycisnę dla Was każdą kolejną pomoc Blue-Sky pomoce edukacyjne i rozwojowe dla dzieci, jak przysłowiową cytrynę i dołożę od siebie maksimum pomysłów i ćwiczeń terapeutycznych jakie tylko uda mi się wymyślić.
Pozdrawiam!
Chcesz pomóc swojemu dziecku i wspierać rozwój jego mowy oraz naukę czytania?
Mam dla Ciebie ćwiczenia ogólnorozwojowe które Ci to ułatwią!
Zobacz moje zeszyty ćwiczeń “Radośnie rosnę i myślę” dzięki którym Twoje dziecko będzie ćwiczyło umiejętność logicznego myślenia, kategoryzacje, analizę i syntezę wzrokową oraz inne umiejętności, tak niezbędne do prawidłowego rozwoju mowy i wdrażające je do nauki czytania i pisania.
Szukasz innowacyjnej formy wspomagania rozwoju mowy dzieci?
Zobacz pomoce z serii „Kreatywne Wspieranie Mowy” – atrakcyjne dla dzieci, dobrane merytorycznie do ich potrzeb, o nowatorskiej i profesjonalnej grafice oraz perfekcyjnej jakości wykonania.
Masz ochotę pobrać darmowe materiały edukacyjne dla dziecka?
Zapisz się na mój bezpłatny* newsletter i pobierz „IDZIEMY NA RYBY!” – darmowy zestaw edukacyjny do zabaw z dzieckiem!
ZAPISUJĘ SIĘ NA NEWSLETTER:
*Zapisując się do newslettera, wyrażasz zgodę na przesyłanie Ci informacji o nowościach, promocjach, produktach i usługach KreatywneWrota.pl Zgodę będziesz mogła w każdej chwili wycofać, a szczegóły związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych znajdziesz w naszej polityce prywatności.
ćwiczenia lewopółkulowe moim okiem układanki lewopółkulowe zabawy logopedyczne